onsdag 5 november 2008

Obesvarat brev till bostadsrättsföreningen




Hej all ni som läser här på bloggen! Ja, vi vet att ni är många och det är vi glada för. Fortsätt gärna maila och ringa till oss, det gör vårt arbete roligare. Här nedanför finner ni ett brev som en orolig hyresgäst kom till oss med häromdagen. Hon skickade det till en medlem i styrelsen för ett par månader sedan, men har fortfarande inte fått något svar. Om du läser det här, du som fick brevet i somras, får du gärna svara här eller till Ingrid Sandgren direkt.

Annelie Morey/Rädda Linjalen

Hej
Jag skriver detta mejl för oerhört många boende i Linjalen. Jag har bott här sedan 1977 och upplevt allt underbart Stockholmshem gjort för bostadsområden Linjalen. Jag älskar mitt boende och skulle inte vilja bo någon annanstans trots att jag har möjlighet att bo var jag vill!

Ni verkar tro att människor inte kan tänka själva. Försöker skrämma folk med marknadshyror. Tror ni inte folk läser alla tidningar om alla misslyckade bostadsrättsombildningar, framför allt på Södermalm? Läser ni inte alla lappar som folk sätter upp, som vill bevara sitt underbara boende i Linjalen precis som det är med den underbara värd som Stockholmshem är?

I "Mitt i Södermalm" stod den 24/6 : "Bostadsklipp verkar viktigare än integration". Artikeln slutade så här: "Jag får inte ihop det här! Är det politiskt viktigare att 8260 berörda lägenhetsinnehavare får göra ett ekonomiskt klipp än att nå målet med att skapa ett integrerat samhälle, dvs ett samhälle där mer än innehållet i plånboken är viktigt!"

Alla ni är bara ute efter att tjäna pengar och därigenom förstöra vårt underbara boende i kvarteret Linjalen!
Ingrid Sandgren

2 kommentarer:

Olof sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Olof sa...

Det här brevet uttrycker vad väldigt många känner.

Är någon förvånad över att det inte besvarats?

BRF:s styrelse har inte precis gjort sig kända för att vilja kommunicera med de boende på Linjalen. När det någon gång kommer information så är den skriven av de jurister som styrelsen städslat för att få igenom ombildningen.

Vore för övrigt intressant att veta hur avtalet mellan BRF och juristerna ser ut när det kommer till betalningen för dessa tjänster!